Tallers de jota i fandango a Benafigos i Vistabella

Una de les propostes fetes des de la línia de treball patrimonial sobre la música són els tallers de ball tradicional, que sempre tenen bona resposta. L’estiu 2023 s’han fet quatre dies de taller: tres a Vistabella del Maestrat i un a Benafigos. L’objectiu és animar cada vegada més balladores i balladors, practicar moltes i variades passadetes de jota, ampliar el nostre domini del ball i passar a fandango sense despentinar-se. I fer-ho en música en directe!!!

A Vistabella, Mònica Nebot –de Vistabella del Maestrat– va impartir un taller per a principiants, unes pràctiques de nivell zero per a perdre la vergonya de ballar a la plaça davant del públic que sempre fa rogle; i Mario Vidal –d’Atzeneta del Maestrat– va completar en dos vesprades de nivell més avançat fins arribar al ritme de fandango.

A Benafigos, la pluja i el vent van obligar a ballar a cobert; Ana Celi Molés –d’Atzeneta del Maestrat– va fer un repàs de passadetes i arrastradets, i també va acabar el taller en ritme de fandango.

 Afegim uns vídeos per a què pugueu practicar a casa i participar al llarg de l’any en les moltes convocatòries que hi ha de ball popular. Llarga vida a la jota que acaba en fandango!

Fotos i vídeos: Núria Garcia Vicente i Elvira Safont Pitarch

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.