Diu un proverbi africà que “Per educar un infant cal tota la tribu”.

L’educació està present a tots els llocs i a totes les etapes de la vida, i al món rural tenim la sort de conviure prop, d’escoltar-nos sovint, i de poder fer activitats tots barrejats, perquè els murs de l’escola són invisibles. Ací, tot el territori forma part de l’escola. 

En aquest context ha pres forma el nostre projecte: la caseta de pedra seca construïda pels infants de l’escola de Vistabella amb suport de picapedrers, famílies, veïnat i mestres. Una activitat d’escola que ha anat molt més enllà de qualsevol aula. Una experiència d’eixes que no s’obliden.

Les xiquetes i xiquets han après a tocar la pedra com qui acarona la memòria. I els majors, amb generositat i saviesa, han mostrat el que saben com qui sap que, si no ho transmeten ara, potser ningú ho farà després.

I entre uns i altres, hem alçat molt més que una construcció: hem alçat una manera de fer, de conviure i de transmetre. I ho hem fet a la nostra manera: barrejant generacions, oficis, accents i il·lusions. Amb paciència, humor, amb errades que ens han fet créixer, amb silencis compartits i amb les ganes d’estimar el que és nostre.

La curiositat dels xiquets, les mans dels majors i les pedres del camí: amb això, hem fet una caseta que és patrimoni viu.

Gràcies!

A totes les persones que heu posat temps, braços, sabers, paraules i ànima. Sou part d’una obra d’art col·lectiva que, per sempre més, ha quedat unida al nostre paisatge. Del que es veu. I també del que no es veu.

Picapedrers i veïns: Joan Moliner Olaria, fill del sastre; Ildefonso Fernandez Aneuros, del mas de les Foies; Sisco Beltran Vives; Alfredo Espinosa Escudero; Lluis Ahicart Safont; Pedro Rafael Robres Folch; Serafí Moliner Escrig; Eduardo Olaria Moliner; Julio Rabanal; Eduardo Salvador Tena; Ramon Salvador Celades; Paco Cumba Bernal; Miguel Edo Tena, del Pito; Elvira Safont Pitarch.

Mares, pares i uelos: Loredana Nicolae; Sara Lozano Vidal; Pamela Pérez Vall; Carlos Gasch Albalate; Lourdes Vall Bertomeu; Juan José Perez Martinez; Maria Pinart Reniu; Laura Sebastian Gómez; Maria José Olaria Ibañez; Adina Ifteme; Mònica Nebot Vidal; Manoli Vidal Puplà.

Xiquets i xiquetes de l’escola de Vistabella del Maestrat: Ares Salvador Villalba;  Estefan Alexandru Nicolae; Sofia Tena Vidal; Lucas Tena Vidal; Anaia Evans Pinart; Dídac Vidal Lozano; Erika Luján Lozano; Gorka Ojalbo Sebastián; Aray Ojalbo Sebastián; Pablo Gasch Pérez; Juan Gasch Pérez; Arnau Olaria Martíez; Ulisses Olaria Martínez; Paula Jiménez Nebot;  Matei Nastasia; Joan Reyes Veses.

Mestres i monitors: Víctor Jiménez Naranjo; Sonia Villalba Llidó; Edu Sanchez-Gil

Gràcies a totes i tots per demostrar que l’escola no té portes ni horaris, sinó camins de pedra, paraules pacients i mans que treballen juntes pel que estimem.

Gràcies pel suport al PEU de la Universitat Jaume I de Castelló i a l’Ajuntament de Vistabella del Maestrat.

Related Images:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.