El dissabte 3 de desembre es va fer una visita guiada a les trinxeres del Mas de La Serra i del Mas del Boiro de Vistabella, també es va mostrar el refugi antiaeri inacabat que hi ha prop del Mas de Tòfol i que corresponia a l’aeròdrom republicà del Pla Avall.
L’eixida es va fer a les 10:30 h del matí, i la convocatòria feta a la plaça del Dau davant l’església, on es van distribuir els participants en cotxes, va resultar profitosa.
L’activitat estava organitzada pel Grup per la Recerca de la Memòria Històrica de Castelló -GRMHC- i el Centre d’Estudis de Penyagolosa, i va tindre una durada aproximada de quatre hores.



Els recorreguts programats per mostrar els vestigis del pas del front pel territori formen part de la posada en valor dels mateixos, i són una eina didàctica de primera mà per explicar la història a partir de la realitat. Aquest grup de vestigis forma part del catàleg que està en procés d’elaboració: tindre un inventari de tots els elements permetrà prendre decisions al voltant de la conservació i organitzar activitats culturals sobre aquest valor del patrimoni.




MÉS INFORMACIÓ: Web del GRMHC. Visita a les trinxeres del mas de la Serra i del mas del Boiro.