La botifarra és un joc de taula que es juga en la clàssica baralla de 48 cartes; requereix memòria, molta observació i capacitat deductiva.

Jugar a la botifarra és un acte social molt popular a Xodos, Benafigos, Vistabella i Atzeneta del Maestrat, de tal manera que es convoquen concorreguts concursos de botifarra cada estiu.
Al llarg del segle XX l’espai de trobada per a fer les partides eren els bars, de manera que només els hòmens compartien l’afició i l’entreteniment del joc. Encara que també hi ha afició pels jocs de cartes entre les dones, al jugar tradicionalment per separat, els rogles de dones acostumen a jugar a la brisca i al guinyot.
Per obrir l’exclusivitat masculina del joc de la botifarra, fer-lo intergeneracional i treure’l al carrer s’han creat els primers tallers de botifarra l’estiu 2022.
L’Associació de Jubilats de Vistabella aporta els mestres que dominen el joc per a explicar-lo i compartir-lo a la plaça del Dau en tots els que en volen aprendre. L’èxit de la convocatòria planteja una segona edició l’estiu vinent.





